Ploščica...

Zanimivi predmeti v povezavi s prvo svetovno vojno, ki jih imate ali pa (še) nimate v zbirki.

Ploščica...

OdgovorNapisal/-a lokvar » 18.02.2021 20:29:45

Ko nkol ne veš kdaj te sreča ...pamet al sreča. Ponavadi ko si najmanj misliš in maš na hrbti puhn rucak valju. Najverjetneje gre za identifikacijsko ploščico letala Albatros , tipa D D.
Bi bilo mogoče po serijski številki priti do enote ali celo osebe ki je upravljala z letalom?
Slika
samo ne me farbat!!!!!
lokvar
član
 
Prispevkov: 620
Pridružen: 26.07.2005 09:08:04
Kraj: ponavadi na Lokvah, drgac pa od krasa do bovskega

Re: Ploščica...

OdgovorNapisal/-a 305 » 18.02.2021 21:26:32

Oppa! Super kos. Za ga trdno držati v rokah!
Pravi mački bi verjetno res izvohali marsikateri podatek.
Z ZDRUŽENIMI MOČMI
305
dr. Soška Fronta
 
Prispevkov: 7654
Pridružen: 26.06.2005 22:33:03
Kraj: Isonzo front

Re: Ploščica...

OdgovorNapisal/-a M67 » 20.02.2021 18:11:02

Ma bravo!!! Porka troja ma ki jih najdete! Bravo!
M67
član
 
Prispevkov: 1235
Pridružen: 15.08.2005 13:38:41

Re: Ploščica...

OdgovorNapisal/-a lokvar » 23.08.2022 15:13:58

Pozdravljeni.

No po dolgem času, prave osebe z podobnim hobijem dobijo vn lahko boga in pol!
Najlepše zahvale gredo: Stanko Mihev, Marko Ličina in g. Mayerhofer iz Avstrije.

Zgodba pa naj bi bila sledeča:

Šlo naj bi za Hansa Brandenburg C.I ser. št. 229.19 iz Fluggeschwadra I. (letališče Divača), ki je bil sestreljen 6. junija 1917. Ob tem sta umrla pilot Kpl. Alexander Vezspremy in opazovalev Lt. Ernst Pirnos. Kolikor sem uspel razbrati iz literature je bil pilot praktično novinec in se je enoti na fronti pridružil šele maja 1917. Opazovalec je bil po smrti odlikovan z MVK 3. stopnje in Železno krono 3. stopnje.
Letalo sta sestrelila italijanska letalca (oba "asa") Baracchini (81a Squadriglia) in Olivari (91a Squadriglia). Po italijanski literaturi je boj opisan bolj skopo. Kar se ve je, da je bil Baracchini v Nieuportu 17 v boju s sovražnikovim dvosedežnikom nekje nad Vodicami, ko se je boju pridružil še Olivari s SPAD-om VII. Avstro-ogrsko letalo naj bi razpadlo že v zraku in se zrušilo v bližino Grgarja.
samo ne me farbat!!!!!
lokvar
član
 
Prispevkov: 620
Pridružen: 26.07.2005 09:08:04
Kraj: ponavadi na Lokvah, drgac pa od krasa do bovskega

Re: Ploščica...

OdgovorNapisal/-a 305 » 23.08.2022 18:19:03

Temeljite raziskave pač terjajo svoj čas. Super podatki. Iz tega bo se dalo še kaj več potegniti.
Z ZDRUŽENIMI MOČMI
305
dr. Soška Fronta
 
Prispevkov: 7654
Pridružen: 26.06.2005 22:33:03
Kraj: Isonzo front

Re: Ploščica...

OdgovorNapisal/-a aljaz » 25.08.2022 08:06:13

Vau, to pa je super (žalostna) zgodba. Super kos.
Al' jaz - al' ti
aljaz
član
 
Prispevkov: 3742
Pridružen: 26.06.2005 20:19:55
Kraj: Steiermark

Re: Ploščica...

OdgovorNapisal/-a milan65 » 17.09.2022 13:05:47

Nekaj mojih vprašanj. Strokovnjakom s formalno izobrazbo in poklicnim zgodovinarjem je težko oporekat a pozornost pritegne dejstvo, da naj bi po tej raziskavi identifikacijska ploščica z oznako letalskega proizvajalca Albatros nameščena na letalu tipa Brandenburg. To je nekako tako kot če bi bila na delu avtomobila znamke Audi pritrjena ide. ploščica proizvajalca znamke BMW. Avstroogrski izdelovalec letal Phonix Flugzeug Werke AG je izdeloval letala po licencah nemških proizvajalcev Albatros in prav tako Hansa Brandenburg. Da ne bo nejasnosti glede naziva Österreichisch-Ungarische Albatros Flugzeug werke na ploščici je treba dodat, da se je podjetje Phonix Flugzerugwerke AG prevzelo podjetje ÖU Albatros Flugzeug werke 27.februarja 1917. Z prevzemom družbe so se oznake letal spremenile v Phonix. Letalo z nemško oznako Albatros B.I je Phonix izdeloval po licenci nemškega proizvajalca Albatros in uradna Avstroogrska oznaka za te licenčno izdelane Albatrose B.I je Albatros B.I(Ph) in B.II (Ph), serijske številke - oznake na boku trupa teh avstroogrskih licenčno izdelanih letal se začnejo s številkami serije 20, 21, 22, 23 in 24. Ti Albatrosi serije B so leta 1917 veljali za zastarele in so se od 1915 uporabljli kot letala za šolanje pilotov. Albatros serije B je bil dvosed, Avstroogrsko letalstvo pa je uporabljalo tudi licenčno izdelana lovska enoseda letala Albatros D III (Oeffag) z avstrijskimi oznakami serij 53, 153 in 253. Tu se v podrobnosti ne bom spuščal, zaradi domneve, da gre izvidniško bombniško letalo z dvočlansko posadko. Ploščica sigurno ni z motorja letala saj so bila licenčna letala Albatros B.I in B.II opremljena z 145 km motorjem Hiero. Letalo Brandenburg C I (Ph), serije 229 je prav tako po nemški licenci proizvajalca Hansa Brandenburg izdeloval Avstroogrski izdelovalec Phonix, opremljen je bil z 200 km motorjem Hiero 6. Glede kratic pa naslednje, za poimenovanje lovskih enosedih letal so uporabljali najprej ime proizvajalca, nato črko, ki je označevala število kril in končno rimsko številko. Okrajšava D pomeni je da je bilo letalo dvokrilno D - Doppeldecker, za enokrilna letala so uporabljali kratico E - Eindecker za letala s tremi krili pa Dr - Dreidecker. Za primer naj naštejem najbolj znana nemška lovska letala, Albatros D III, Fokker E III in Fokker Dr. I. To so sicer nemške oznake a ker so bila letala izdelovana po nemški licenci so na delih letal uporabljali oznake, ki so bile na originalnih nemških načrtih, ki so jih dobili ob prejemu licence. Črka B se je uporabljala za označevanje neoboroženih izvidniških letal, C za oborožene dvoseda izvidniška letala, L za šolska letala, G za težka bombniška letala in W za vodna letala s plovci. Zanimiva je tudi ugotovitev, da naj bi letalo kateremu je ploščica pripadala bilo v sestavi enote Fluggeschwader I, ki je bila stacijonirana na letališču v Divači. Ta enota je bila bombniška z nekaj lovskimi letali za zaščito in je delovala predvsem v italijanskem zaledju na južnem delu bojišča, izvedla pa je več uspešnih bombnih napadov v italijanskem globokem zaledju tja do Benetk. No verjetno so jo ob italijanski ofenzivi in nekajkratni italijanski premoči v letalstvu lahko poslati v misije tudi severneje. Letala so se v Avstroogrskem letalstvu sicer precej selila po enotah in so bila po popravilu ali rednih remontih,ki so bili opravljeni v specijaliziranih delavnicah dodeljena enoti, ki je letala najbolj potrebovala. Malo sem pobrskal po svojih knjigah in naprimer za letalo tipa Brandenburg C.I (Ph) serije 229 zaporedna št. 09, se pravi na boku z oznako 229.09 našel podatek, da je to letalo bilo v operativni uporabi med 22.marcem 1917 in Julijem 1918 in je bilo v tem času bilo dodeljeno enotam Flik 2, Flik 72/D, Flik 54/D in Flik 101/G. Ta zadnji Flik 101/G je druga oznaka za Fluggeschwader I, ki je bil nameščen v Divači. Za letalo z oznako 229.19, ki je bilo v sestavi iste enote kot 229.09 še nisem dobil podatkov, bom še malo pobrskal, ko jih dobim napišem. Zgodovina te enote je opisana v knjigi- Chronik des Fluggeschwader I: (Flik 101G) 1917 - 1918 avtorja Karla Meindla, izdana zadnjič v osmi izdaji leta 1983. Knjige žal nimam, če jo kdo ima naj pogleda če je dogodek opisan. LP
Zadnjič spremenil milan65, dne 17.09.2022 22:05:17, skupaj popravljeno 1 krat.
milan65
član
 
Prispevkov: 231
Pridružen: 24.11.2011 11:02:42

x files

OdgovorNapisal/-a milan65 » 17.09.2022 22:02:29

No dobil sem tudi podatke o proizvodnji letal Brandenburg C.I (Ph) serije 229. Skupaj je bilo izdelano 32 letal tega tipa.

Februarja 1917 je bilo izdelano 5 letal z oznakami 229.01 do 229.05
Marca 1917 je bilo izdelano 7 letal z oznakami 229.06 do 229.12
Aprila 1917 je bilo izdelano 7 letal z oznakami 229.13 do 229.19
Maja 1917 je bilo izdelano 12 letal z oznakami 229.20 do 229.31
Junija 1917 je bilo izdelano eno in hkrati zadnje letalo serije 229 z št. 229.32

Glede na to, da je bilo letalo 229.19 izdelano konec aprila 1917 se pravi dva meseca po primenovanju družbe iz Albatros v Phonix je seveda verjetno, da so na delih za sestavljanje letal ostale oznake s prejšnjim imenom družbe, ploščic zaradi tega seveda niso odstranjevali z delov letal in jih nadomeščali z novimo le zaradi spremembe naziva družbe. Prav tako seveda niso zavrgli rezervnih delov v delavnicah, kjer so se krhka letala iz lesa in platna popravljala, Poškodbe lesene konstrukcije sploh kril so bile pogoste tudi brez zadetkov italijanskih krogel. Ostaja le vprašanje kaj pomeni oznaka Type D.D. Moje mnenje je, da gre za oznako generičnega dela krila ki se je lahko uporabljal na vseh dvokrilnih letalih proizvajalca Österreichisch-Ungarische Albatros Flugzeug werke. Najverjetneje je bila oznake nameščena na konstrukcijskem delu kril ali pa je oznaka opornika med zgornjim in spodnjim krilom. LP
milan65
član
 
Prispevkov: 231
Pridružen: 24.11.2011 11:02:42



Vrni se na Eksponati


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov