Stotnik Emil Czant in INF. BAON. IV. 37

Nepremična dediščina nekoč in danes. Diskusije o dediščini, za katero še niso objavljeni opisi.

Moderator: Pinkfloyd


OdgovorNapisal/-a yurko » 22.05.2006 23:22:51

Skica se "presenetljivo" ujema z opisi v TM.II:

- Vodil vrh, pokopališče 2, nad cesto, SZ od k.1044;
- Vodil vrh, pokopališče 3, 600 korakov SZ od k.1044 (pod cesto blizu izvira);
- Mrzli vrh, pokopališče 10; 200 korakov JV od k.1360;
- Sleme, pokopališče 11; 200 korakov vzhodno od k.1487; Nova planina - pokopališče II/18;
- Sleme, pokopališče 12; 200 korakov vzhodno od k.1487; Nova planina - pokopališče III/35;
- Sleme, pokopališče 13; 500 korakov vzhodno od k.1487; Nova planina - pokopališče III/35;
- Posamezni grobovi pri serpentinah; 100 korakov JZ od. k.1448;
- Sleme, pokopališče 13a; 100 korakov vzhodno od stanov na Novi planini;
- Sleme planina, pokopališče 14; pri sedlu 1448; pretežno II/66;
- Sleme planina, pokopališče 15; samostojni grobovi na sedju k.1448;
- Sleme planina, pokopališče 16; pri k.1280;
- Duplje planina zgornja, pokopališče 17; pri k.1951;

itd.

Edit: popravil lokacijo 10. pokopališča iz JZ v JV (napaka pri prepisu)
Zadnjič spremenil yurko, dne 17.11.2006 12:37:47, skupaj popravljeno 1 krat.
prohereditate.com
yurko
Site Admin
 
Prispevkov: 2787
Pridružen: 08.06.2005 21:13:23
Kraj: Haliaetum

OdgovorNapisal/-a tomaz » 22.05.2006 23:52:12

Vinko Avsenak napisal/-a:Prilagam načrt avstrijskih pokopališč od planine Duplje (Dupla planina čisto zgoraj) do Zatolmina (čisto spodaj). Se sicer bolj slabo vidi že tudi na moji kopiji, toda ta je kar berljiva in sem torej na razpolago za morebitna dodatna pojasnila. Zanimivo, da je bilo pokopališč zgoraj do spodaj kar 20 in poleg njih je obstajalo še nekaj skupin grobov (Gräbergruppen). Pod Mrzlim vrhom je bilo torej kar 9 pokopališč (št. 1 - 9) in skupina grobov št. III, pod Vodil vrhom 2 pokopališča (št.2 in 3) in še ena skupina...
Slika


Hvala, Vinko! :D Odkod izvira karta?
tomaz
alien-abducted & replaced
 
Prispevkov: 822
Pridružen: 26.06.2005 18:43:12

OdgovorNapisal/-a tomaz » 22.05.2006 23:57:22

305 napisal/-a:Ko gledam tole skico imam občutek, da sem dobil potrdilo da na "Novi planini" ni bilo samo eno pokopališče. :)


13? Ostala so mi nekako znana.
tomaz
alien-abducted & replaced
 
Prispevkov: 822
Pridružen: 26.06.2005 18:43:12

OdgovorNapisal/-a Helena » 23.05.2006 20:14:09

Vinko, res hvala. :respect
Se mi je zdelo, da bodo tudi drugi hvaležni, če to objaviš. :-D

Zdaj se mi dozdeva, da je to pokopališče na drugi planini, kot sem najprej predvidevala, ampak se vzdržim. Ne bom rekla nič. Ko dobim sken te fotografije (ali mogoče tudi original), bom šla preverit v živo. 8o
Helena
Ni treba nič
 
Prispevkov: 667
Pridružen: 26.06.2005 20:30:44
Kraj: Most na Soči

OdgovorNapisal/-a 305 » 25.05.2006 14:32:45

Mene pa zanima, zakaj na območju Peskov in Batognice ni nič označeno :?
Z ZDRUŽENIMI MOČMI
305
dr. Soška Fronta
 
Prispevkov: 7142
Pridružen: 26.06.2005 22:33:03
Kraj: Isonzo front

OdgovorNapisal/-a klemen55 » 25.05.2006 15:31:45

Se komu kaj sanja, kje bi lahko bilo to pokopališče? Mogoče planina Medrje (Medrja)?


Lepa fotografija, Helena. Me srčno veseli, da ima še nekdo takšno zanimanje za IV/37. :-D Sam dvomim, da je bila sledeča slika posneta na kakšnem vojaškem pokopališču. Prej bi rekel, da gre tukaj za skupek "ad hoc" grobov na kakšnem izpostavljenem položaju, po vsej verjetnosti kje med na relaciji med sedlom Čez Potoče in Mrzlim vrhom. Na začetku vojne je bilo tega veliko - pokopavanja padlih vojakov na osamljenih lokacijah v gorovju - samo spomnite se slike osamljenega groba poročnika Tiborja Vaike iz HIR 4 (Nagy-Varad) v vasi Kal, ki je padel v bojih na krnskem grebenu v zgodnjih junijskih dneh 1915, pred padcem Krna (2244m) 16. junija 1915. Fotografijo je objavil Marko Simič v svoji knjigi "Po sledeh soške fronte", str. 40. Gre za osamljen primer (grob). Takih je še kar nekaj.

Ko smo že pri IV/37 ali si morda med svojo raziskavo življenja stotnika Emila Czanta v IV/37 na soški fronti naletela na ime kakega nadporočnika ESCHENBACHA?

IV. Bataljon LIR 37 s stotnikom Czantom kot komandantom kompanije, se je zapisal kot del tolminskega mostišča. Tam je branil majhen zaselek Dolje na levem bregu reke Soče nad Tolminom.Tukaj je prečkala italijanska glavna bojna črta reko proti Volčanskemu polju.


Katera četa je bila to?
klemen55
član
 
Prispevkov: 413
Pridružen: 25.05.2006 15:17:48

OdgovorNapisal/-a Helena » 25.05.2006 20:34:19

Klemen, me veseli, da si se oglasil. :-D
Lepa fotografija, Helena.
Ta je boljša:
Slika

Sam dvomim, da je bila sledeča slika posneta na kakšnem vojaškem pokopališču. Prej bi rekel, da gre tukaj za skupek "ad hoc" grobov na kakšnem izpostavljenem položaju, po vsej verjetnosti kje med na relaciji med sedlom Čez Potoče in Mrzlim vrhom.

Jaz mislim, da je bilo to pokopališče nekje med pl. Medrje in planino Sleme. Sem skoraj prepričana, da je grapa na tej fotografiji ista, kot ta na moji fotografiji (med pl. Prode -spodaj in pl. Dobrenščica - zgoraj)
Fotografirano nekje na poti med Zastenarjevo domačijo in pl. Žago:
Slika
Ko smo že pri IV/37 ali si morda med svojo raziskavo življenja stotnika Emila Czanta v IV/37 na soški fronti naletela na ime kakega nadporočnika ESCHENBACHA?
Ne, sta pa poleg Przibila in Gyule, omenjena še njihov gorski povelnjik, polkovnik Rath in generalmajor Gerjabek.
Katera četa je bila to?
Za četo pa nisem zasledila, da bi bila kje zapisana.
Helena
Ni treba nič
 
Prispevkov: 667
Pridružen: 26.06.2005 20:30:44
Kraj: Most na Soči

OdgovorNapisal/-a tomaz » 25.05.2006 23:38:53

Helena napisal/-a:Jaz mislim, da je bilo to pokopališče nekje med pl. Medrje in planino Sleme.

Poglej no goli skalnati hrbet za vojaki in ob tem pomisli, na kateri višini je v Krnskem pogorju običajno baza oblakov (odgovor: 1700 m), tudi grapa zadaj je zelo spodaj.

Višina lokacije je najmanj 1700 metrov nad morjem.
tomaz
alien-abducted & replaced
 
Prispevkov: 822
Pridružen: 26.06.2005 18:43:12

OdgovorNapisal/-a klemen55 » 26.05.2006 12:07:46

Ta je boljša


Hvala. Ta je še boljša. :respect

Jaz mislim, da je bilo to pokopališče nekje med pl. Medrje in planino Sleme. Sem skoraj prepričana, da je grapa na tej fotografiji ista, kot ta na moji fotografiji (med pl. Prode -spodaj in pl. Dobrenščica - zgoraj). Fotografirano nekje na poti med Zastenarjevo domačijo in pl. Žago:


Ne vem. Meni te gorske grape delujejo povsod bolj ali manj enako, zato ne bi bil tako močno prepričan, da je bila slika posneta nekje med pl. Medrje in Sleme. Sploh pa ali se smer grap ne bi spremenila tekom vseh teh let? Tudi na sliki se ne vidi zelo dobro področje, zato bi vsakršna špekulacija bila dvorezen meč. Ali je možno, da slika prikazuje območje med Vršičem in koto 2163 na krnskem grebenu? Ali morda Sedlo Čez Potoče? Ali je možno, da so grape na desnem bregu Soče (Stol - 1673m) ali območje za sedlom Čez Potoče - Bogatin, planina Duplje, planina Na Polju?

Ko bi vedeli datum, kdaj je bila slika posneta in številko čete, kateri je bil dodeljen stotnik Czant, potem bi lahko približno lociral, kje je bila slika posneta, še zlasti, če je bila posneta na krnskem grebenu (sektor Vršič - Krn) v obdobju med tam okoli 4. in 12. junijem 1915.

Ne, sta pa poleg Przibila in Gyule, omenjena še njihov gorski povelnjik, polkovnik Rath in generalmajor Gerjabek.


To bo podpolkovnik (KARL?) RATH XXXXXXXXXXXXX.... ARGH... To ne bo poveljnik IV/37, kot sem sprva zmotno mislil. Poveljnik IV/37 je bil stotnik CARL PRZIBIL. Ta polkovnik RATH je bil poveljnik avstro-ogrskega topništva na Tolminskem. Moj spomin ne več tisto, kar je nekoč bil. :(

GM Gerábek in ne Gerjabek. :-D

Za četo pa nisem zasledila, da bi bila kje zapisana.


Škoda. Če boš kaj naletela na kaj bi te prosil, če me obvestiš. Četudi najdeš samo njegovo prvo ime.
klemen55
član
 
Prispevkov: 413
Pridružen: 25.05.2006 15:17:48

OdgovorNapisal/-a Helena » 26.05.2006 17:46:52

klemen55 napisal/-a:Ko bi vedeli datum, kdaj je bila slika posneta in številko čete, kateri je bil dodeljen stotnik Czant, potem bi lahko približno lociral, kje je bila slika posneta, še zlasti, če je bila posneta na krnskem grebenu (sektor Vršič - Krn) v obdobju med tam okoli 4. in 12. junijem 1915.

Ne, sta pa poleg Przibila in Gyule, omenjena še njihov gorski povelnjik, polkovnik Rath in generalmajor Gerjabek.


To bo podpolkovnik (KARL?) RATH XXXXXXXXXXXXX.... ARGH... To ne bo poveljnik IV/37, kot sem sprva zmotno mislil. Poveljnik IV/37 je bil stotnik CARL PRZIBIL. Ta polkovnik RATH je bil poveljnik avstro-ogrskega topništva na Tolminskem. Moj spomin ne več tisto, kar je nekoč bil. :(

GM Gerábek in ne Gerjabek. :-D

Za četo pa nisem zasledila, da bi bila kje zapisana.


Škoda. Če boš kaj naletela na kaj bi te prosil, če me obvestiš. Četudi najdeš samo njegovo prvo ime.


Za datum, kdaj je bila slika posneta, ne vem. Jaz imam samo sken, bom pa Alexa še enkrat vprašala, če je kaj zabeleženo na zadnji strani.

Stotnik Langer Frigyes piše o Emilu Czantu, kot stotniku 37.pehotnega polka. Že pred vojno sta nekaj časa skupaj služila pri 6/37. stotniji.
Leta 1910 so polk premestili na Dunaj, leta 1915 sta se spet srečala na Italijanski fronti. Czant je bil takrat poveljnik 15. stotnije, Frigyes pa bataljonski podoficir.

Dr Kemeny Gyula piše, da se je Czant vrnil iz Srbije z njihovim bataljonom IV/37, v katerem je Gyula že 3 leta služil kot glavni bataljonski zdravnik. Czant je bil, kot poveljnik bataljona, udeleženec soške fronte od začetka vojne z Italijo.

Na te vojaške formacije se ne spoznam dovolj. Je stotnija enako kot četa?

Sklepam, da je Przibil postal poveljnik bataljona po Czantovi smrti. :?

GM Gerábek in ne Gerjabek.

Gyula je v svojem zapisu napisal (GERJABEK vezerörnagy).

Kot priči za verodostojnost podpisa te izjave, sta spodaj podpisana še nadporočnik Karl Winter in dr. Söter, direktor bolnišnice.

Zdaj sem še malo pobrskala po nekih dopisnicah (Tabori posta), na katerih si dopisujeta Czant in njegova sestra, in mogoče še kdo drug. Je zelo težko berljivo, vsaj meni.
Na eni je lepo viden Czantov naslov:
Hauptmann Emil Czant
k.u.k. Inf. Reg. N° 4/37 Feldpost 78.

Na eni teh kartic pa je zapisano:
Czant Hptm.
4./37. 5. Baon, Feldpost 78.
Za 4./37. je dodana še št 5.
Helena
Ni treba nič
 
Prispevkov: 667
Pridružen: 26.06.2005 20:30:44
Kraj: Most na Soči


PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Še neobjavljeno


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov